neděle 28. října 2007

Schloss Schönbrunn

Sobotní výlet se nám opravdu vydařil. Původně jsme plánovaly, že půjdeme všechny tři (spolubydlící), ale Irina, jelikož už v Schönbrunnu byla, tak se nakonec výletu nezúčastnila. Z domu jsme vyrazily kolem dvanácté, protože prohlídky zámku jsou pouze do pěti hodin. Metrem U4, které jede až přímo na stanici Schönbrunn. Nejdříve jsme si prošly celou zahradu - tedy snažily jsme se projít, protože ještě nikdy předtím jsem nebyla v tak veliké zahradě. :-) A nádherné samozřejmě. V létě to musí být úžasné, ale i podzimní padající listí mě vzalo za srdce. :-))) Došly jsme až nahoru ke Gloriette a pak zase dolů k Palm House, kolem labyrintu a zoo. V zahradě jsou různé altánky a spousta soch, atrakcí a fontánek.
Než jsme prošly celou zahradu, trvalo nám to něco přes dvě hodiny. Poté jsme zamířily do zámku. Vybrali jsme si samozřejmě nejlevnější :-) trasu Imperial Tour za (pro studenty) 8,50,-, která zahrnovala 22 místností, jsou to téměř tři čtvrtiny zámku. Neviděly jsme pouze nějaké místnosti Marie Terezie.
Vevnitř jsem musela nechat v šatně batoh, což mě rozlítilo, jelikož spolubydlící si kabelku nechat mohla. Že prý je na osobní věci a to je povoleno. Ale já jsem mela v batohu taky jenom osobní věci. :-(
V další místnosti jsme dostaly takový speciální přístrojek, který mluvil přímo do ucha a mohly jsme si projít zámek bez průvodce. Dokonce jej měli i v češtině, takže jsem si prohlídku zámku řádně užila. :-)))
Opět přikládám několik fotek (ne několik, spíš několik desítek, protože to musíte vidět :-))
A hlavně tu speciální kačenku na jezírku. :-)


Schönbrunn zepředu
Park


Schönbrunn ze zahrady
Gloriette a jáSchloss Schönbrunn

Park
Speciální kačenka
The Neptune Fountain
Pohled od Gloriette
Gloriette
Park
Palm House

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

ahoj moc si mi s tím pomohla, taky sem tam byla a chtěla jsem to dat jako kulturní zážitek, ale moc sem si už nepamatovala, takže díkec moooc.
P.S máš to tu pěkný