sobota 6. října 2007

Flaktürme

Dnes jsem si vyrazila na velice zajímavou procházku jen tady kousek od kolejí - do parku Augarten. Vidím do něj z okna a velice mě zajímalo k čemu jsou nebo byly určeny věže které převyšují všechny stromy v parku. Na plánku u vchodu do parku bylo napsáno: Flaktürme. Ve slovníku jsem bohužel nenašla slovo Flak. Ale všemocný internet mi po návratu vše objasnil.

Zde je odkaz na dvě stránky kde je velice zajímavé počtení o těchto věžích na protiletadlovou obranu Vídně.

www.airpower.at

Wikipedia
Přikládám několik fotografií těchto megalomanských staveb. :-)








3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Krásná a šikovná slečna.Protože se dlouhodobě a soustavně zajímám o historii 2. světové války,tak vím,že o těchto stavbách se informace bez internetu schánějí velmi těžko.Ve Vídni jsem je též viděl a zašel do vyklášeného knihkupectví s cílem zakoupit nějakou literaturu-bohužel sešit edice Waffen-Arsenal od Michaela Foedrowitze Die Flakturme in Berlin,Hamburg und Wiem 1940-50neměli a podařilo se mi ho koupit až v Anglii na Beltringu.petr.krup@volny.cz

Anonymní řekl(a)...

A ještě jedna kniha,opšt od Michaela Foedrowitze:Bunker-Welten (Luftschutzanlagen in Norddeutschland z nakladatelství Christopph Links Verlag Berlin.petr.krup@volny.cz

Anonymní řekl(a)...

A ještě jedna kniha,opšt od Michaela Foedrowitze:Bunker-Welten (Luftschutzanlagen in Norddeutschland z nakladatelství Christopph Links Verlag Berlin.petr.krup@volny.cz