pondělí 22. října 2007

Neděle kdy se nic nedělá a Hundertwasserhaus

Včera jsme se s Jirkou rozhodli, že někam vyrazíme, jelikož nám ale oběma nebylo ještě po naší týdenní chřipce dobře, preferovali jsme nějaké vnitřní prostory. V báječné příručce o Vídni jsem našla blízko mého ubytování jedno malé muzeum - Wiener Kriminalmuseum, krátký popis muzea zněl zajímavě, tak jsme se tam vypravili. Vstup za 5E do tak malého muzea nás překvapil, ale říkali jsme si že o to zajímavější to musí být. :-) A taky bylo. Koupila jsem si anglickou příručku, kde byla stručně popsaná každá místnost. Zvenku vypadalo muzeum docela malé, ale vevnitř bylo místností hodně, byly uspořádány podle století a vývoje policejního systému ve Vídni. V několika prvních místnostech byly mučící nástroje, různé gilotiny a kreslené obrázky. V dalších místnostech začaly být obrázky na můj vkus až moc morbidní a když sem objevila v jedné vitrínce skutečnou lidskou hlavu zavražděné ženy, napadlo mě, že tohle opravdu nebyl ten nejlepší nápad. Místnosti od začátku 19. stol., když už se začaly na místě činu mrtvoly fotit, jsem jenom proběhla s průvodcem před očima, abych náhodou něco neviděla. Možná kdybych lépe uměla německy, bylo by pro mě snazší si přečíst o jednotlivých případech a bylo by to pro mě zajímavější. Pokud jsem se ale jenom dívala na fotografie a různé vražedné nástroje, bylo mi z toho všeho zle. Takže toto muzeum doporučuji pouze pro silnější povahy nebo lidem, kteří se o toho téma opravdu zajímají.
Abychom si zlepšili náladu, rozhodli jsme se ještě zajet k Hundertwasserhausu. Byl to vždycky můj sen vidět tuto budovu na vlastní oči a včera se mi splnil. Škoda, že byla taková zima. Ještě bych ráda zašla do KunstHausWien, kde jsou vystaveny práce tohoto malíře, výtvarníka a architekta. Přikládám několik fotografií.
















































































Žádné komentáře: