úterý 2. října 2007

Orientation Session

Nemyslela jsem si, že budu psát každý den, ale je toho tolik, že jestli tyto stránky mohou sloužit jako informační příručka pro někoho, musím napsat vše. :-) Dneska jsem se účastinla Orientation Session, kterou pořádala International Office na TU Wien. Akce se pořádala v poledne, tak jsem musela vyrazit už ve tři čtvrtě na jedenáct, jelikož bez "šalinakrty" to opravdu trvá. Spěchala jsem a stopovala jsem čas, abych měla pro příště představu kdy mám vyrazit. Budovu jsem našla celkem bez problémů, protože na internetu na Buddynetwork byla krásná názorná mapka - dokonce i vnitřku budovy, kde se nachází ona místnost EI8. Hned jak sem vešla dovnitř, tak jsem uslyšela české hlasy a udělala jsem přesně to, co jsem se zařekla, že neudělám. :-))) Kamarádka Pavla mi vykládala jak se jednoduše vždycky k někomu vetřu když uslyším češtinu. A tak sem se prostě vetřela. Bylo to několik slovenských studentů a jedna česká doktorandka. Je přece jenom lepší když víte, že máte několik spolubojovníků, se kterými si můžete popovídat. Je to zvláštní, ale mě OS nepřineslo celkem nic nového, pouze jsem se usvědčila v tom, že není špatné si občas opravdu přečíst co píší ze školy v e-mailech a že není od věci si něco zjistit, předem připravit, či napsat nějaký ten e-mail profesorům u kterých jsem si zapsala kurzy. Řekněme, že někteří lidé se na OS teprve ptali, kde se na webu TU Wien dá najít seznam kurzů. :-) - to není nic pro mě (nemluvila jsem s nikým kdo by měl už zaregistrovaný nějaký kurz). Poté jsme si vyměnili kontakty a domluvili se na špagetovou party ve čtvrtek, kde se zadarmo všichni alespoň najíme. :-)

S ostatními jsme rozebírali, kde bydlí a jaké dostali koleje, jestli je to tam dobré a jestli dostali přidělené ty co chtěli. Téměř nikdo nedostal ty co chtěl, spíše nikdo nedostal ani jedny co si vybíral a psal do seznamu šesti. Já jsem dostala jako jediná alespoň ty šesté. :-) Sice platím velkou částku oproti ostatním (rozdíl cca 100E), ale ubytování je naprosto nesrovnatelné.
Ráda bych ještě napsala něco o svojí nové turecké spolubydlící. Je to velice zvláštní a zajímavá osoba. Řekněme, že včera jsem byla z celého jejího příjezdu dosti rozčarovaná. - Měla s sebou kamarádku, též z Istambulu, která tu žije už dva roky a ta slíbila jejímu manželovi, že se o ni postará. A vzala si to tak k srdci, že jsme z ní byly s Irinou úplně vedle. :-) Měla měla zornice přes celé oči, tak mám pocit, že to něco znamená. :-))) Jinak chci říct jednu věc, přestože jsem z ní měla ze začátku divný pocit, rozhodla jsem se, že se k ní budu chovat mile - protože každý kdo byl v zahraničí na delší dobu ví, jaký je odjezd z domu a první dny na místě které nezná. A dobře si vzpomínám, jak jsem se cítila v pátek (a to to mám tady za rohem :-)). Dneska jsme si povídaly všechny tři a zjistila jsem, že přestože nemluví příliš anglicky, je to velice milý a zajímavý člověk. Studuje žurnalistiku na doktorandském stupni poslední rok a přijela sem udělat výzkum pro svoji dizertační práci. Zatím je všechno přesně tak jak jsem si to představovala. Bydlím se dvěma velice zajímavými lidmi, kteří mi mohou vyprávět o jejich životě a kultuře a o jiných pro mě velice zajímavých věcech. - A hlavně - jedna nepředstavitelná věc - mluvím anglicky!!! Musím říct, že za čtyři dny pobytu tady a povídání si o chlapech a oblečení a škole umím víc než za celou dobu svého studia angličtiny. :-)

Přikládám dvě fotky z dneška - zabloudili jsme na cestě domů k Hofburgu a též jedno foto mých nových českých známých.

Hofburg

Čeští známí

Žádné komentáře: