pondělí 10. prosince 2007

Hofburgtheater - Romeo und Julia

Ve čtvrtek jsem byla v divadle. V týdnu jsem si koupila lístek do Hofburgtheater na hru Romeo a Julie a celý týden jsem se hrozně těšila. Poprvé jsem měla lístek na sezení (7E) a tak jsem si říkala, že si to pořádně užiju. Ale...po konci hry jsem odcházela značně v rozpacích.:-)
Shakespeare byl pojat poněkud moderně, což jsem nečekala od tak top divadla. :-) Ale nakonec když o tom zpětně přemýšlím, nebyla ta myšlenka nejhorší.

Co se týče textu, byl originální (jen německy :-). V průběhu celé hry se v každé scéně objevovala žena, částečně jako vypravěčka a částečně v některých scénách znázorňovala duši Romea nebo Julie. Později mi došlo, že je to Mab. Chvílemi byla hra velice sugestivní a dramatická a chvílemi se opravdu všichni málem potrhali smíchy. Nestalo se mi ještě v divadle abych viděla tolik foux poux :-))) a taky jsem nikdy neviděla v divadle tolik penisů a jiných nezahalených orgánů.:-))) Kamarád Romea, který byl později zavražděn, zahájil svůj výstup tím, že se vysvlékl do naha a běhal v řadách mezi diváky (já jsem naštěstí seděla v lóži :-) a také první noc Romea a Julie byla celkem naturalistická a bez oblečení. Ale při scénách kdy se měl jiný kořínek vysvléct z košile a ta mu zůstala zaseknutá v pásku a on se motal po jevišti s košilí přes hlavu, která mu nešla ani na jednu stranu, když Mab ztratila během projevu paruku, nebo když přišla na řadu dramatická scéna smrti Romea – tak si dal na klín meloun a propíchl ho nožem a začal ho kuchat a pak ho roztrhl rukama a jakoby si trhal vnitřnosti a házel je po divácích. Bylo to dobré znázornění dramatické smrti, ale kdyby se u toho všichni nesmáli a kdyby to pak po celém divadle nevonělo melounem…

Smrt Romea a Julie byla znázorněná jako padající krvavé části těl přes celé jeviště (na fotkách). A na konec se objevila na jevišti Mab jako anděl a mela hi-tec nafukovací křídla přes celé jeviště na které se promítalo video z moderní doby a Romeo a Julie vstali a prošli křídly jakoby to obrazu a závěrem bylo, že odcházejí s lidmi z dnešní doby.

The End :-)

Přikládám fotky z divadla, které je nádherné a také fotky z děkovací scény.

Před divadlem jsem si prošla trhy před radnicí – nedají se moc s těmi našimi srovnat.

Rathaus
Vánoční stromeček
Srdíčkový stromeček
Stánky
Hofburgtheater
Rathaus
Já a Rathaus
Hofburgtheater - uvnitř

Záběry z konce hry
Romeo a Julie
Hofburgtheater - interiéry

Žádné komentáře: