čtvrtek 13. prosince 2007

Důležité!!! - Registration certificates

Tento článek je důležitý hlavně pro studenty tady ve Vídni a pro ostatní osoby, které zde zůstávají déle než tři měsíce!!!
Dnes jsem se byla registrovat na jakémsi úřadě. Stále jsem nepochopila důvod proč a čeho se ta registrace týká, jediné co vím, že je to povinné. Do tří měsíců vašeho pobytu v Rakousku se musíte dostavit pro potvrzení o povolení k pobytu, které je platné na deset let. Tuto informaci jsem se dozvěděla od kamarádky a také z jednoho papíru, který jsme dostávali na začátku ve škole.
Tento úřad se nachází na adrese:
Municipal department 20,
1100 Vienna, Fickeysstrasse 1,
Unit for Land Acquisition and EEA Affairs

4th floor, Rooms 406-409
Mail: grunderwerb@m20.magwien.gv.at


Otevírací hodiny:
Po 8:00 - 12:00

Út 8:00 - 12:00

St zavřeno

Čt 8:00 - 12:00, 15:30-17:00

Pá 8:00 - 12:00


Toto je mapa, jak se tam dostat. Na konečnou U3 Simmering a pak po hlavní ulici a je to hned barák na rohu. Vyjela jsem výtahem do čtvrtého patra, tam byla asi padesátka studentů a ostatních lidí. Celá šťastná jsem si vzala z přístrojku číslo 164 a na obrazovce nad dveřmi bylo teprve 123. Poté jsem zjistila, že nemám okopírované všechny moje dokumenty tak jak chtěli na tabulce na dveřích, takže jsem letěla do třetího poschodí, kde je kopírka za drobné peníze. Tam jsem všechno okopírovala a nahoře u dveří jsem si vzala Anmeldung formulář a ten jsem vyplnila a pak už jsem jenom čekala až na mě za dvě hodiny přijde řada.
Co udělat:
1.Přijít tam :-)
2.Vzít si číslo
3.Vzít si formulář, vyplnit
4.Jít okopírovat všechno co máte
5.Čekat
6.Dát to všechno tomu kořínkovi
7.Jít do prvního poschodí zaplatit 15E
8.Vrátit se a obdržet potvrzení o tom že můžete být ve Vídni 10 let, jestli na to máte prachy - óóó jaké štěstí.

A co všechno s sebou - v KOPIÍCH (nebo to okopčit tam za tvrdou měnu) :-))
Pas
Pojištění (kartičku - domácí pojišťovny a též jsem měla cestovní)
Výpis z účtu (pokud máte rakouskou banku, pokud ne, český výpis, ale stěžoval si, že to není v eurech a chtěl po mě potvrzení od rodičů, že mi posílají peníze, hihi - neměla jsem)
Potvrzení od univerzity (ERASMUS) - kolik jste dostali přiděleno stipendium v Eurech
Confirmation letter
Ausweis für Studierende
Meldezettel (jsem měla, ale nebyl potřeba, pač si ho vytiskl sám - ale pro jistotu)
+ 15E na poplatek (to ne v kopiích :-)))

Takže přeji příjemné přihlašování a doporučuji se silně obrnit proti kancelářským krysám a zajít si doma na záchod a vzít si s sebou jídlo a pití. :-))) - a jít tam samozřejmě v úřední hodiny a ne tak jako já. :-)))

Žádné komentáře: