čtvrtek 13. září 2007

Studium v zahraničí - těsně před odjezdem

Pokročila doba a je čtrnáct dní do odjezdu. Mezi tím jsem stihla vyřídit opět několik důležitých věcí. První záležitostí je to, že mi z vídeňské univerzity přišel e-mail z Buddynetwork - což je organizace, která pomáhá zahraničním studentům tím, že jim přidělí studenta, který se o ně v době příjezdu postará. Postará znamená, že jim ukáže kde je budova univerzity, kde jsou přednáškové místnosti, kam mohou na internet, kam na jídlo, kde nakupovat, kde je knihovna,....a spoustu jiných důležitých věcí. Napsali mi e-mail se jménem a mejlovou adresou "mého" studenta. :-) Řekla jsem si, že několik dnů počkám a pak mu napíšu e-mail. Byl ale aktivnější než já a napsal mi první. Je to opravdu velice milé, když víte, že máte kontakt na někoho kdo vám může pomoci při řešení eventuálních problémů. Vyměnili jsme si několik e-mailů a domluvili jsme se že se sejdeme ještě v den mého příjezdu.
Další záležitostí bylo úspěšné vyřízení řádného stipendia. Část stipendia mi byla přidělena hned a část po novém roce (pro rok 2008).
Po rozhovoru s kamarádkou, která se z Vídně vrátila po letním semestru jsem se rozhodla, že už budu aktivní a zjistím si, které předměty se otvírají, v které datum a v který čas. Na stránkách TUWIEN jsem našla, že se otevírají všechny, dokonce každou přednášku bych měla mít v jiný den a v jinou hodinu, což je pozitivní (jelikož nebudu muset měnit skladbu předmětů). Na doporučení jsem se zmohla na několik anglických e-mailů profesorům, ve kterých se táži, zda se bude předmět pravdu otvírat a zda opravdu v ten a ten čas a jestli nic nebrání abych tento kurz navštěvovala. Už mi přišla reakce na jeden e-mail, že jsem v kurzu vítána, ale mám si uvědomit, že bude opravdu všechno německy. :-)))
To je zatím všechno. Teď jenom čekám na odezvy učitelů z univerzity a pak si můžu vesele začít balit. :-)

Žádné komentáře: