neděle 19. srpna 2007

Studium v zahraničí - další kroky

Po odeslání všech dokumentů jsem čekala na Confirmation letter, který mi měl přijít někdy na začátku června. Mezi tím (v průběhu května) jsem vyplnila registraci na koleje. Musím se přiznat, že to bylo poněkud obtížné. Ve Vídni tak jako u nás není kolejní systém součástí vysoké školy. Mají vlastní webové stránky, na kterých se po odsouhlasení všech řádů a pravidel (která důrazně doporučuji přečíst - kdybych je četla, vyhnula bych se posléze určitým nedorozuměním:-) doklikáte až k samotné registraci. Ta je tak důkladná, že jsem se divila, ze nakonec nepožadovali i moje číslo boty. Je ve Vídni nabídka jak soukromého ubytování tak kolejí. Vybrala jsem si z nabídky cca 13 kolejních budov - brala jsem v potaz vzdálenost od školy a od centra, nabídku služeb a samozřejmě doporučení od známých. Měla jsem napsat které koleje preferuji od jedničky po šestku. Po odeslání registrace mi přišel e-mail, ze pro úplnost registrace je nutno v nejbližší době zaplatit poplatek 550 E. Každý si asi umí spočítat kolik je to peněz. :-) Jelikož jsem ale neměla ještě CL, tak jsem zálohu nechtěla zaplatit. CL mi přišel cca za měsíc a hned ten den jsem složitě přes internetové bankovnictví poslala zálohu na účet do rakouské banky. Myslela jsem si, že po doručení peněz na účet ÖAD housing mi přijde potvrzovací e-mail - nepřišel. Jelikož jsem si nebyla jistá správným odesláním peněz tak sem na ubytovací organizaci napsala e-mail a oni mi odepsali, že peníze i registrace jsou v pořádku. Během července mi přišel e-mail s přidělenými kolejemi. Přišlo první zklamání - byly mi přiděleny koleje, které jsem napsala až na poslední místo, jelikož jsem zálohu zaplatila pozdě (nelze to ale v podstatě vyřešit jinak, protože dokud vám nepřijde CL, tak nevíte, jestli vás na univerzitu přijali nebo ne). Tyto koleje byly samozřejmě také nejdražší (300 E/měsíc). Také přišla adresa kolejí, adresa místa kde si vyzvednu klíč, seznam dalších poplatků a vše co musím a nesmím. Datum nastěhování jsem si dala na pátek před začátkem semestru, abych se mohla o víkendu po Vídni projít a zjistit, kde je fakulta a ostatní důležité budovy.

Žádné komentáře: